Liakan toisen tilan päärakennus

Uutisen sisältö:

KUTSU LIAKAN SUKUSEURAN 25-VUOTISJUHLAAN 12.8.2023 – THE FINAL CALL

Hei!

Tervetuloa Liakan sukuseuran 25-vuotisjuhlaan 12.8.2023!

Juhla pidetään Peräpohjolan Opistossa Torniossa. Osoite on Kivirannantie 13–15, 95410 Tornio. Opiston yhteydessä toimiva hotelli Joentalo tarjoaa majoitusta osallistujille.

Opistolle kokoonnutaan lauantaina 12.8. kello 12.00 ja samaan aikaan alkaa myös lounas- ja kahvitarjoilu.

Tapahtuman pääjuhla alkaa kello 14.00 ja päättyy noin kello 15.00.

Juhlan jälkeen on mahdollisuus yhdessäoloon Ruotsin puolella sijaitsevassa Kukkolaforsen-ravintolassa.

Lauantain ohjelma, ilmoittautumisohjeet ja hintatiedot seuraavat alla olevassa tiedotteessa.

Viime vuonna edesmenneen Pentti Kärjen lapset luovuttavat 25-vuotisjuhlan yhteydessä kanslianeuvos Niilo Liakan (1864–1945) muotokuvan Peräpohjolan Opistolle. Niilo Liakka oli kansanopiston perustaja ja toimi myöhemmin myös sen johtajana.

HUOM! AIKAISEMMIN ILMOITETTU RETKI ON SIIRRETTY SUNNUNTAILTA LAUANTAIKSI!

Aiemmin on kerrottu suunnitelmasta järjestää retki Tornion lähiseudulle sunnuntaina 13.8.

Tämä retki on päätetty siirtää lauantai-iltapäivään, ja määränpää on Kukkolaforsen, kuten edellä mainittiin. Lisätietoa retkestä on alla olevassa ohjelmassa.

Sen sijaan sunnuntaina ei ole enää sukuseuran järjestämää ohjelmaa, vaan tapaaminen jatkuu vapaamuotoisen yhdessäolon merkeissä.

HUOM! Kutsu ja muut tiedot ovat myös oheisessa liitetiedostossa.

25-vuotisjuhlan ohjelma

Aika       12.–13.8.2023

Paikka   Peräpohjolan Opisto, Kivirannantie 13–15, 95410 Tornio

Lauantai, 12.8. Hotelli Joentalo (Opiston yhteydessä)

Kellonaika Tapahtuma Paikka

Kello 12.00 Kokoontuminen, lounas ja Ravintola Hanna Å

kahvitarjoilu

Kello 14.00 25-vuotisjuhla                      Kokoustila Yrjö

– Avaus Puheenjohtaja Jussi Liakka

– Juhlapuhe Tornionlaakson museon johtaja,

fil. tri Titta Kallio-Seppä

Kello 17 Illallinen Kukkolaforsenilla Kukkolaforsen 184, 95391 Haparanda

Lisätietoa Kukkolaforsenin illallisesta seuraa alla.

Sunnuntai, 13.8.

Ei muodollista ohjelmaa – vapaata yhdessäoloa.

___________________________________________________________

Majoitus ja huonevaraukset

Hotelli Joentalon huoneet kannattaa varata hyvissä ajoin. Varauksen tekijän kannattaa ilmoittaa, että on tulossa Liakan sukuseuran tapahtumaan.

Asiakaspalvelun puhelinnumero on 040 536 4423. Varauksen voi tehdä myös sähköpostissa. Osoite on info@joentalo.com.

Lounastarjoilu lauantaina, 12.8. kello 12

Lounaan ja kahvitarjoilun hinta on 30 euroa aikuiselta ja 15 euroa 3–12 -vuotiaalta lapselta. Alle 3-vuotias aterioi maksutta.

Lounas maksetaan paikan päällä. Kortti ja käteinen käyvät maksuvälineinä.

Noutopöydässä tarjolla:

– lohikeitto, talon leipä, graavilohi, juusto, tuorekurkku ja tomaatti

– ruokajuomana kotikalja, maito ja vesi

– jälkiruokana kahvi ja täytekakku

Sitovat ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavalioista Kustaa Hulkolle,

puh. 040 159 1581 tai s-posti kustaa.hulkko@icloud.com, viimeistään 26.7.

Illallinen Kukkolaforsenilla lauantaina, 12.8. alkaen kello 18

Lauantai-iltana ohjelmassa on retki Ruotsin puolelle, ravintola Kukkolaforseniin (osoite Kukkolaforsen 184, 95391 Haaparanta (Haparanda), jonne on tarkoitus kokoontua kello 18 (Ruotsin aikaa kello 17). Lähtö Opistolta on noin kello 17.30.

Kukkolaforsen sijaitsee 15 kilometriä pohjoiseen Haaparannan keskustasta. Sinne ei ole julkisen liikenteen yhteyksiä, joten paikalle on tarkoitus mennä omilla autoilla. Autottomille pyritään organisoimaan kimppakyytejä. Niiden järjestämistä voidaan miettiä lauantaina Opistolla, kun tiedetään, kuinka monta henkilöä on tulossa mukaan.

Kukkolaforsenin a la carte -ravintolan menu on monipuolinen, ja tarjolla on muun muassa siikaa. Tarkempaa tietoa ravintolan menusta on suomeksi Kukkolaforsenin nettisivuilla osoitteessa https://www.kukkolaforsen.se/fi/ravintola/

Kustaa Hulkko tekee yhteisen pöytävarauksen Liakkojen puolesta. Ilmoittautumiset ja ruokavalinnat pitää ilmoittaa Kustaalle, puh. 040 159 1581 tai s-posti kustaa.hulkko@icloud.com, keskiviikkoon 26.7. mennessä.

Myöhemmin pöytävarauksen tietysti myös omatoimisesti Kukkolaforsenin nettisivujen kautta:

Tilastotietoa:
Katsomiskerrat: 61571